sobota, 25 lutego 2012

KSU - XXX-lecie


W 2008 minęła 30 rocznica powstania zespołu, który jako jeden z pierwszych dał początek polskiej muzyce punk rockowej i którego kawałki na stałe weszły do historii polskiego rocka....Z okazji tej okrągłej rocznicy KSU uraczył fanów okolicznościową, jubileuszową płytą, na której znalazło się 9 dotychczas znanych utworów w wersjach akustycznych oraz 5 premierowych kompozycji, nagranych w składzie:

Eugeniusz "Siczka" Olejarczyk
Jarosław "Jasiu" Kidawa
Leszek "Dziaro" Dziarek
Paweł "Gaweł" Gawlik


KSU & Małgorzata Ostrowska - Tańczący z czasem
http://www.youtube.com/watch?v=VIjxWawVrck

Gościnnie w projekcie udzielają się m. in. Małgorzata Ostrowska i Andrzej Grabowski.

Mistyczna ta płyta..powróciłem do niej po dłuższej przerwie...KSU brzmi tutaj jak drapieżna wersja Starego Dobrego Małżeństwa....z folkowa nuta skrzypiec Honoraty Przyboś...Porywające "To jest to - mój świat" wpada w ucho od pierwszego przesłuchania,klasyczne "Pod prąd" nabiera tu zadziwiającej drapieżności, ba, nawet "Jabol Punk" brzmi tu jakoś bardziej elegancko...;) A już poproszenie Andrzeja Grabowskiego, by zaśpiewał "Po drugiej stronie drzwi", było posunięciem mistrzowskim....

ale ja mam na tej płycie 2 utwory ktore sprawiają że mam ciarki na plecach..oba mi bliskie za tematyke: góry i historie

KSU - Za mgłą
http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=_JVQCbAScXw


KSU - Moje Bieszczady
http://www.youtube.com/watch?v=5-CN7ZBVN0I&feature=relmfu

oba z gościnnym udzialem Małgorzaty Ostrowskiej

Zwłaszcza tekst "Moje Bieszczady"..

"Góry aż do nieba
I zieleni krzyk
Polna droga pośród kwiatów
I złamany krzyż
Strumień skryty w mroku
I zdziczały sad
Stara cerkiew pod modrzewiem
I pęknięty dzwon
Zarośnięty cmentarz
Na nim dzikie bzy
Ile łez i ile krzywdy ile ludzkiej krwi
Księżyc nad Otrytem
Niebo pełne gwiazd
Tańczą szare popielice
San usypia nas

To właśnie są
To właśnie moje Bieszczady

Zarośnięte olchą pola dawnej wsi
Kto je orał kto je zasiał
Nie pamięta nikt
Skrzypią martwe świerki
To drewniany płacz
Świat się kończy w Sokolikach
Dalej tylko las
Druty na granicy
Dzielą nacje dwie
Dzieli ściana nienawiści
I przeraża mnie
Sam jest taki płytki
Gdzie Beniowej brzeg
Dzieli ludzi
Dzieli myśli
Straszny jego gniew

To właśnie są
To właśnie moje Bieszczady"


Ogólnie to jedna z najlepszych płyt minionej dekady...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz