sobota, 4 lutego 2012

Granica Czerni i Bieli


Płyta nagrana i wydana 9 lat temu wciągneła mnie od samego początku gdy sie ukazała...kupiłem ją w ciemno, a za magnes posłużyły: Abraxas i Anja Orthodox których dokonania znałem i cenilem od wielu lat...po wysłuchaniu okazało sie że zaskoczyło mnie to jeszcze bardziej..ta muzyka trafiła do mnie od razu..od pierwszych dzwieków, łacząc stylistyke gotyku i rocka progresywnego...

Svann - Granica czerni i bieli
http://www.youtube.com/watch?v=pdN6SydDE6I


juz tytułowa kompozycja swietnie zaranżowana..z genialną i klimatyczną partią fortepianu...z rytmicznym ostrym, wrecz agresywnym brzmieniem bąbna...ze spiewem Anji, choc tak naprawde to melodeklamacja tekstu..z wokalizami w tle Kingi Bogdańskiej i solówką Szymona Brzezińskiego robi bardzo dobre wrażenie...teksty piosenek napisala A.Orthodox..muzyke wspomniany już Szymon Brzeziński...

Svann - Pan Cukierjan
http://www.youtube.com/watch?v=DfAAff_DKyI&feature=related

Svann - Książe
http://www.youtube.com/watch?v=n9PXKkEdatM

Wsród jedenastu kompozycji /wszystkie moim zdaniem bardzo dobre/ na szczególną uwage zasluguja "Pan Cukierjan" - opowiesc o malej cukierni gdzie stary mistrz wypieka swoje cudeńka, pełne orientalnych smaków, oraz "Książe" utwór z mocnym akcentem który mogłby zostac umieszczony na płycie Closterkeller..taka wspólczesna i zmodyfikowana wersja "Małego księcia" ;)

mam nadzieje że dojdzie jeszcze kiedys do wspólpracy muzyków Abraxas oraz Anji :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz